Bespaar duizenden euro’s op de kantoorhuur
Waarom een kantoor huren, terwijl wellicht een flexplek een veel betere optie is?
“Ik werk me er wel doorheen”
In andere bedrijven ligt de helft van het personeel op bed. Maar niet bij jou. Want jij hebt toegewijd personeel. Die melden zich niet ziek met een lichte hoofdpijn, maar zitten ook met koorts gewoon te typen achter hun bureau. Daar kun je trots op zijn, want een goed gevuld kantoor duidt op veel productiviteit. Niet dus. Een zieke werknemer functioneert niet of nauwelijks. Die is op kantoor om aanwezig te zijn, niet om daadwerkelijk iets bij te dragen. Dus houdt hier rekening mee bij het huren van uw kantoor!
Thuiswerken en flexplekken
Moet je, als werkgever, het heft in handen nemen en durven te veranderen van een conservatieve wijze naar een meer passende oplossing van deze tijd? Eigenlijk weet u wellicht al het antwoord op deze vraag, omdat ook u de nodige last ondervindt van het COVID-19 virus. Wat blijkt de zorg voor zieke medewerkers wordt gedekt, zelfs door de overheid. Echter uw vaste kosten, zoals kantoor huur, vallen onder het ondernemingsrisico. Is dat eerlijk? Nee, maar het is wel de werkelijkheid.
U bent nu nog verplicht om uw zieke werknemers naar huis te sturen. Zij zijn dus niet meer welkom op kantoor, maar wat gaat u doen als COVID achter de rug is? Kiest u voor een combinatie van flexplekken en thuiswerken of gaat u terug naar de ‘’oude situatie’’ van kantoor huur?
Van kantoor naar flexplek
Het kan dus zeer verstandig zijn om een flexplek te huren. Dit kan tegenwoordig verspreid over het hele land. Dus of nu een een flexplek in Rotterdam zoekt of u kleinere kantoorruimte in Amsterdam. Wij, van Goedkope Kantoorruimte, adviseren u graag. U moet de afweging maken om van traditionele kantoor huur wellicht over te stappen naar de moderne manier van werken, namelijk flexwerken. Misschien kan u wellicht een kleiner kantoor huren en uw flexplekken uitbreiden. Hierdoor loopt u minder risico en houdt u de kosten laag. Daarnaast kunnen uw medewerkers efficiënter met hun tijd omgaan, doordat de reistijd en onnodige vergadermomenten beperkt worden. Oftewel een win-win situatie!
Tot slot: Tips om ziekte te voorkomen
Beter voorkomen dan genezen, dus een aantal tips om ziekte te vermijden op kantoor:
Vermijd zoveel mogelijk handcontact onder je collega’s
Was vaak je handen, wanneer je meer dan 5 keer per dag je handen wast dan heb je 45% minder kans op een verkoudheid.
Gebruik desinfecterende gel, vooral na wc-bezoek of contact met de collega’s
Houd je bureau schoon
Zet eens een raam open op kantoor, frisse lucht is beter dan de lucht in gesloten ruimte
Reacties
Een reactie posten